DOA UNTUK RAFIZI

Hari ini, 15 November adalah hari penentuan buat Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli sama ada akan dibebaskan atau dipenjarakan.

Mahkamah Tinggi Shah Alam pagi ini akan membuat keputusan terhadap rayuannya atas sabitan hukuman penjara 30 bulan yang diterimanya mengikut Akta Bank dan Institusi Kewangan atau Bafia sebelum ini.

Turut disabitkan kesalahan bersama Rafizi ialah seorang kerani bank, Johari Mohamad yang didakwa bersubahat dengannya.

Sabitan kesalahan yang dilakukannya dibawah Akta Bafia ialah berkaitan pendedahan mengenai skandal lembu NFC yang melibatkan bekas Ketua Wanita UMNO, Shahrizat Jalil dan suaminya, Salleh Ismail.

Dijangka beribu-ribu penyokong Rafizi daripada seluruh negara akan berada di Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini untuk memberi sokongan moral kepadanya.

Kepada kita yang tentunya berasa gembira dan puas hari atas kejatuhan UMNO dan BN, marilah kita sama-sama turut berdoa agar rayuan Rafiz dan Johari ini diterima oleh hakim Mahkamah Tinggi Shah Alam yang arif lagi bijaksana.

Harus kita sedari, pendedahan Rafizi mengenai skandal NFC serta skandal-skandal lain seperti 1MDB dan Tabung Haji misalnya, telah memberi sumbangan besar kepada perubahan kerajaan yang kita nikmati sekarang ini.

Tanpa keberanian dan jiwa kentalnya mendedahkan skandal demi skandal itu, ramai antara kita barangkali tidak mengetahui dengan mendalam kebobrokan UMNO dan BN dalam merompak serta melanun kekayaan negara serta seterusnya mungkin tidak begitu terdorong untuk melakukan perubahan.

Oleh itu, doa kita untuk pembebasan Rafizi dan Johari adalah sesuatu yang relevan, melihat kepada peranan dan sumbangan besarnya selama ini.

Kita percaya, jika Rafizi terus bebas, lebih banyak lagi sumbangan dan peranan dapat dimainkannya untuk masa depan Malaysia yang lebih baik untuk generasi akan datang.

Selamat untuk Rafizi dan semoga doa kita semua diterima Tuhan dan pembebasannya menjadi kenyataan yang menggembirakan.

– https://shahbudindotcom.net/

.