ZAHID VS NAJIB-HISHAM: MEMANG PALSU, TAPI SURAT INI KERJA SIAPA?

Dalam Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini, Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi telah menyatakan ikrar taat setianya kepada Najib Razak serta dalam masa yang sama meminta hubungan beliau dengan Hishammuddin Hussein tidak dilaga-lagakan.

Cukup-cukuplah melagakan saya dengan Hisham, kata Zahid.

Najib dalam ucapan penggulungannya kemudian menyatakan penuh kepercayaannya kepada Zahid, malah katanya, beliau tidak risau sama sekali jika Naib Presiden UMNO yang sedang menjalankan tugas-tugas Timbalan Presiden itu berada di belakangnya.

Tetapi, sejak malam tadi tiba-tiba berlegar surat yang ditandatangani oleh Zahid Hamidi yang kandungannya meminta Najib meletakkan jawatan, sambil menyenaraikan kabinet bayangannya.

Siapa pun yang otaknya masih waras, pasti dengan mudah mengenali bahawa surat itu adalah palsu. Mana mungkin, baik Zahid atau sesiapa pun jika menulis surat, sambil mendesak perletakan jawatan, dalam masa yang sama turut menyenaraikan kabinet bayangannya?

Selain palsu, ia juga mungkin dibuat sedemikian rupa dengan tujuan-tujuan tertentu yang hanya pembuatnya saja yang tahu.

Soalnya, siapakah punya angkara munculnya surat itu?

Adakah ia dilakukan oleh geng Hishammuddin yang mahu melaga-lagakan Najib dengan Zahid?

Adakah ia dilakukan oleh kumpulan penyokong Najib yang tidak senang dengan Zahid dan mula merasakan Naib Presiden itu merupakan ancaman?

Atau mungkinkah ia dilakukan oleh penyokong Zahid sendiri?

Tetapi, sebagai jalan mudah, sudah tentu akhirnya pembangkang juga yang dipersalahkan, meskipun ia sebenarnya adalah kerja orang-orang UMNO sendiri.

http://shahbudindotcom.blogspot.my/2016/12/memang-palsu-tapi-surat-ini-kerja-siapa.html

.