PERBEZAAN ANTARA PM TAK POPULAR : NAJIB & TUNKU ABDUL RAHMAN

Bapa kemerdekaan Malaya dan Malaysia  Tunku Abdul Rahman Putra berakhir pemerintahannya dalam keadaan yang tidak popular di kalangan Melayu  kerana sikap tolak ansur dan pro Cina tetapi ketika itu rakyat melihat masa depan yang lebih terjamin di tangan beberapa pemimpin UMNO yang lain.

Mereka melihat ramai pemimpin UMNO yang lebih meyakinkan dan lebih berkaliber tanpa  pernah hilang kepercayaan pada UMNO.

Orang Melayu melihat masa depan mereka di tangan Tun Abdul Razak, Dr. Ismail, Hussein Onn dan Mahathir Mohammad. UMNO tidak kemiskinan pemimpin berwibawa dan berkaliber besar malah ada ramai  pemimpin yang lebih berupaya dari Tunku.

Tetapi  sekarang siapakah dalam UMNO yang dilihat  lebih baik dari  Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak yang sudah kehilangan keyakinan rakyat bukan sahaja di kalangan Melayu tetapi juga bukan Melayu.

Di kalangan ahli UMNO mungkin mereka yakin kepada beberapa orang dan tentunya Dr. Zahid Hamidi mengatasi populariti  Hishamuddin Onn.

Di kalangan rakyat umum Melayu dan bukan Melayu mereka melihat potensi Perdana Menteri  berada di luar UMNO. Mereka terdiri dari Azmin Ali,Mohd Rafizi Ramli, Mukhriz Tun Mahathir dan tidak menolak kemungkinan Khairy Jamaluddin sekiranya ia melompat keluar  bila  UMNO di gulingkan dalam pilihanraya 14 kelak.

http://zamkata.blogspot.my

.