JANTANKAH MENANTU PAK LAH?

Susulan perlekehan Khairy Jamaluddin bahawa Tun Mahathir Mohamad tidak mungkin dapat membangunkan Langkawi tanpa UMNO dan BN, Pengerusi Pakatan Harapan itu mencabar KJ bertarung dengannya di pulau itu dalam PRU 14 akan datang ini.

Suruh dia bertanding dengan saya di Langkawi, kata Tun Mahathir.

Sebagai seorang yang diketahui umum tidak mungkin mendapat jawatan dalam UMNO dan kerajaan jika tidak menjadi menantu Pak Lah, KJ seharusnya berani menunjukkan kejantanannya menyahut cabaran Tun Mahathir itu.

Setidak-tidaknya dengan menyahut cabaran itu, KJ berani menunjukkan beliau mahu  dan boleh berdiri sendiri dalam karier politiknya.

Jika menang, KJ dengan sendirinya dapat membuktikan bahawa pengundi Langkawi lebih memilih UMNO dan BN berbanding Tun Mahathir.

Dengan itu, maka benarlah UMNO dan BN yang membangunkan Langkawi dan yang diharapkan oleh pengundinya untuk terus membangunkan pulau itu, bukannya Tun Mahathir.

Kiranya tewas pula, KJ akan membuktikan beliau tidaklah pelahap sangat dengan jawatannya dalam kerajaan sekarang yang ditanggapi umum diperolehinya kerana kedudukannya sebagai menantu kepada Pak Lah.

Sekurang-kurangnya,  beliau akan dilihat sebagai berani dan jantan jugalah akhirnya, walaupun kehilangan jawatannya.

Cuma, benar-benar jantankah KJ?

– http://shahbudindotcom.blogspot.my

.