GERAKAN UNDI ROSAK MUSUH HARAPAN

IPOH – Pemuda Harapan tidak menganggap gerakan undi rosak sebagai musuh.

Ketuanya, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, pihaknya sedia bertemu dengan wakil gerakan tersebut bagi mendapatkan penjelasan lanjut.

“Kita yakin mereka tidak mahu Datuk Seri Najib Tun Razak berkuasa. Cuma mungkin di pihak kita mereka tidak bersetuju dengan beberapa perkara.

“Jadi kita akan bertemu dan berbincang dengan mereka untuk pujuk mereka beritahu merosakkan undi akan beri kesan besar,” katanya pada sidang media, malam tadi.

Beliau terdahulu ditemui pada Majlis Pelancaran Pemuda Pakatan Harapan Perak, di Pejabat Bersatu Perak, Bandar Meru Raya, di sini.

Nik Nazmi berkata, berdasarkan tinjauan yang dibuat melalui program-program turun padang, rakyat khususnya orang muda memberi maklum balas yang baik menyatakan mereka tidak sabar mengundi.

Sementara itu, Ketua Pemuda Bersatu, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata, beberapa rakyat Malaysia di luar negara juga sudah tidak sabar mengundi dan sanggup untuk membelo tiket pulang membuang undi.

Katanya, semangat itu perlu dicontohi anak muda di negara ini dan kempen undi rosak yang dibuat akan merugikan anak muda.

“Jangan rugikan peluang kali ini untuk ubah kerajaan yang lebih baik kerana kalau anak muda tak mainkan peranan dengan mengundi, siapa yang akan mencorakkan masa depan negara,” katanya.

– www.sinarharian.com.my

.