APAKAH ZAMIHAN BOLEH TAHU SIAPA MENINGGAL DUNIA DULU?

Apa Zamihan Mat Zin ingat dengan melilit serban di kepala dia warak dan maksum?! Dia ingat dirinya itu tuhan boleh tahu siapa yang nak meninggal dunia dulu?!

Adakah Zamihan Mat Zin ingat orang muda boleh hidup lama dan yang tua akan meninggal dunia dulu?!

Untuk pengetahuan Zamihan Mat Zin; Allah SWT masih pinjamkan Tun Dr Mahathir Mohamad kepada kita semua mungkin secara bersebab!!

Kita bersyukur kehadrat Allah SWT yang masih menganugerahkan kesihatan yang terbaik mahupun kekuatan mental kepada Tun Dr Mahathir Mohamad untuk memikul perjuangan lawan korupsi serta salahguna kuasa sebagai satu fardhu kifayah sepertimana yang dituntut oleh hukum-hakam agama mahupun perundangan duniawi!!

Allah swt suruh kita terus menegakkan kebenaran dan lawan kemungkaran di dunia ini?! Hukum agama islam pun menyuruh kita seimbangkan segala amalan di dunia serta bekalan untuk hari akhirat!! Ini sesiapa pun tidak boleh menafikannya!!

Tetapi dalam masa yang sama agama islam juga tidak suruh kita duduk pegang tasbih 24 jam di atas sejadah tanpa berusaha untuk kesejahteraan penghidupan di muka alam ini!!

Apakah Zamihan Mat Zin ini kenal rapat dengan Tun Dr Mahathir Mohamad?! Dia tahu ke Tun Dr Mahathir Mohamad solat serta beribadah ataupun tidak?!

Dia tidak mengenali Tun Dr Mahathir Mohamad secara dekat maka adalah tidak adil dia nak mengeluarkan kata-kata mengikut persepsinya semata-mata!!

Sedar tak Zamihan Mat Zin ini bahawa islam suruh kita lawan rasuah, korupsi, salahguna kuasa serta kezaliman pada rakyat jelata?!

Tun Dr Mahathir Mohamad pada waktu ini di usia yang lanjut tiada pilihan dan sedang melaksanakan tanggungjawab sepertimana yang dituntut oleh agama islam secara tulen!!

Pada usia yang lanjut ini demi kepentingan bangsa, agama dan tanahair kearah untuk selamatkan Malaysia; Tun Dr Mahathir Mohamad sedang memikul tanggungjawab mengikut syariat agama islam yang berteraskan kepada Al Quran serta sunnah!!

Orang macam Zamihan Mat Zin bukan tuhan!! Dia mana tahu siapa yang boleh masuk syurga dan siapa yang akan ke neraka!!

Dengan melilit serban berkilo-kilo beratnya di kepala dan berjubah; Zamihan Mat Zin ingat seseorang itu boleh terus terjamin untuk masuk syurga apabila dibangkitkan semula di padang mashyar kelak?!

Saya rasa Zamihan Mat Zin ini kena muhasabah dirinya terlebih dahulu!! Jangan kalut dan cepat nak menghukum orang lain secara membabi-buta!!

Secara peribadi saya juga agak keliru dengan kenyataan Zamihan Mat Zin yang mengatakan hukumnya haram bekerjasama dengan parti DAP kerana tidak sokong hudud!!

Pelik juga kerana parti PAS pernah bekerjasama dan amat intim dengan DAP pada suatu masa dahulu!!

Takkan PAS tak faham hukum-hakam islam?!

Dulu semasa PAS tidur sebantal dengan DAP semua ok saja!! Tetapi bila PAS kemungkinan tertelan dedak terlalu banyak sepertimana yang dituduh oleh Dato Husam Musa kini DAP digambarkan secara seburuk-buruknya pula?!

Untuk pengetahuan Zamihan Mat Zin; UMNO pun tak sokong hudud!! UMNO hanya main wayang untuk memperbodohkan Haji Hadi Awang dan PAS saja!! Dia ingat UMNO ikhlas nak tegakkan hukum hudud di negara kita?!

Macamana pula dengan MCA serta Gerakan yang tentang hukum hudud?!

Ini membawa erti haram juga untuk sokong BN kerana MCA serta Gerakan yang anti hudud juga adalah rakan sekutu BN!!

Bolehkah Zamihan Mat Zin jawab hukum bekerjasama dengan MCA dan Gerakan yang juga tidak sokong hukum hudud di negara kita?!

Kenapa dengan parti-parti seperti MCA dan Gerakan yang tolak hudud tak mahu disentuh atau dijatuhkan hukum pula oleh Zamihan Mat Zin ini!!

Secara jujur dan ikhlas saya ingin nasihatkan Zamihan Mat Zin untuk muhasabah diri dan kemungkinannya biarlah dia saja yang duduk berzikir pegang tasbih 24 jam tanpa berusaha untuk menjaminkan kesejahteraan penghidupan ummah serta keseluruhan rakyat di negara kita!!

Setahu saya, selagi kita bernafas; agama islam suruh kita terus berusaha di muka alam ini seolah-olah akan hidup seribu tahun lagi!

Namun, amalan untuk akhirat juga mesti diseimbangkan serta ditaati agar ketaqwaan pada Allah SWT tetap utuh secara berkekalan!!

KHAIRUDDIN ABU HASSAN
Koordinator
Deklarasi Rakyat

–¬†http://shahbudindotcom.blogspot.ae

.