APAKAH KJ “ADA BERANI” ATAU AKAN TERUS TERKUNCI GIGI?

Selain cabaran Tun Mahathir Mohamad kepada Najib Razak agar berani  menangkapnya, ini ada satu lagi cabaran yang sensasi dan ditunggu-tunggu oleh semua.

Kali ini TMJ mencabar KJ pula.

Tunku Mahkota Johor mencabar pasukan polo sukan SEA yang turut disertai oleh Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin agar berlawan dengan Kelab Polo Diraja Johor yang dianggotai oleh Baginda untuk menghentikan spekulasi berhubung kelayakan pasukan tersebut.

Tentunya ramai yang tertunggu-tunggu untuk menyaksikan perlawanan tersebut jika KJ sedia atau berani menyahutnya.

Malah, lebih menarik jika ada mana-mana saluran TV sedia membuat siaran langsung mengenainya.

Dalam nukilan terbukanya sebelum ini, TMJ antara lain menulis kata-kata yang penuh makna, “Ia telah menjadi tempat di mana ahli-ahli politik mahu menjadi selebriti dan ahli sukan.

“Di mana seseorang yang tidak boleh menunggang kuda atau bermain polo boleh dipilih untuk mewakili negara”,

Baginda kemudian meneruskan tulisannya, “Di mana individu yang tidak menjalani latihan ketenteraan yang sebenar boleh menjadi seorang Jeneral. Sebuah negara di mana institusi perlahan-lahan kehilangan identitinya.”

Selepas menulis ungkapan-ungkapan yang sebenarnya tidaklah sukar difahami ditujukan kepada siapa dan kemudian menyusulinya dengan cabaran berlawan polo, TMJ benar-benar menunjukkan sikap jantannya.

Kalau pasukan TMJ dapat dikalahkan dalam perlawanan itu, barangkali tidak ada sesiapa lagi yang akan mempertikaikan keupayaan pasukan dan penyertaan KJ dalam team polo sukan SEA nanti.

Tetapi, sekiranya berlawan dengan pasukan TMJ pun tidak boleh menang, apatah lagi jika kena 11-0 atau 10-0, bak kata pesanan orang muda-muda zaman sekarang….”anak itik makan pengat, sendirilah mahu ingat”.

Apa macam Brigidier Jenderal KJ, ada berani?

Ada masalahkah untuk sama-sama bersikap jantan seperti yang ditunjukkan oleh TMJ?

– http://shahbudindotcom.blogspot.hk/

.